Ludhiana'daki okullar, öğrencilere benzersiz 12 haneli kimlikler atamayı amaçlayan bir hükümet girişimi olan Otomatik Kalıcı Akademik Hesap Kaydı'nı (Apair) uygulamada zorluklarla boğuşuyor. Hükümetin kimliklerin isteğe bağlı olduğu yönündeki açıklamasına rağmen, yeni eğitim politikası ve ulusal dijital eğitim mimarisinin hayata geçirilmesi doğrultusunda her öğrencinin Tek Millet, Tek Öğrenci Kimliği programına kaydolması yönünde okullar giderek artan bir baskı altında.
Bir öğretmen Cumartesi günü Ludhiana'daki bir devlet okuluna Apair kimlik kaydı için bir öğrencinin ayrıntılarını yüklüyor. (HT fotoğrafı)
Apair girişimi akademik kayıtları düzene koymayı ve öğrencilerin eğitimsel ilerlemelerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Ancak eğitimciler kayıt sürecindeki çeşitli engellere dikkat çekti. En büyük zorluklardan biri, öğrencilerin doğum belgeleri ile Apair kimlikleri oluşturmanın ön koşulu olan Aadhaar kartları arasındaki verilerin uyumsuzluğudur.
“Önemli sayıda öğrencinin Aadhaar kartı yok ve öğretmenlerin başvuru sürecinde yardımcı olması bekleniyor. Ancak zorunlu olan ebeveyn izni olmadan Apair kimliklerinin kaydına devam edemeyiz” dedi Demokratik Öğretmenler Cephesi (DTF) bölge başkan yardımcısı Davinder Singh Sidhu.
Öğrenciler arasında Aadhaar kartlarının bulunmaması gecikmelere neden oluyor ve öğretmenler üzerindeki idari yükü artırıyor.
Göçmen işçilerin aileleri için Aadhaar adreslerindeki farklılıklar süreci daha da karmaşık hale getirdi.
“Göçmen işçilerin çocukları genellikle ebeveynlerininkiyle eşleşmeyen adreslere sahip Aadhaar kartlarına sahip oluyor. Pencap Ortak Eylem Cephesi genel sekreteri JP Bhatt, “Çocukların kartlarında kiralık adresleri belirtilirken, ebeveynlerin kartlarında ise kendi eyaletleri belirtiliyor” dedi. Bu eşitsizlik, halihazırda girişimin artan talepleriyle başa çıkmakta zorlanan öğretmenler için başka bir engel haline geldi.
Ayrıca okul kayıtları ile Aadhaar kartları arasındaki doğum tarihlerindeki farklılıklar da kafa karışıklığını artırdı.
Bir devlet ilkokulunun müdürü şunları söyledi: “Öğrenciler doğum belgelerine göre kabul ediliyor, ancak sıklıkla Aadhaar kartlarındaki doğum tarihlerinin farklı olduğunu görüyoruz, bu da süreci daha da karmaşık hale getiriyor.”
Final sınavları yaklaştıkça eğitimciler Apair uygulamasının zamanlaması konusunda daha fazla hayal kırıklığına uğruyor.
“Bu sürecin akademik dönemin başında başlatılması gerekirdi. Artık sınavlar yaklaştığı için idari görevlere değil öğretime odaklanmalıyız” dedi Öğretim Görevlisi Kadro Birliği eyalet maliye bakanı Dharamjeet Singh Dhillon.
Bu zorluklara rağmen İlçe Milli Eğitim Sorumlusu (İlköğretim) Ravinder Kaur, Apair kartlarının şu ana kadar yüzde 40'ının devlet ilkokul öğrencileri için, yüzde 18'inin ise bölgedeki özel ilkokul öğrencileri için hazırlandığını bildirdi.
“Bu girişim, öğrencilerin akademik kayıtlarının tutulması ve dolandırıcılığın önlenmesi açısından kritik önem taşıyor. Ebeveynlere şüphelerini gidermelerini tavsiye ediyoruz” dedi.
Ancak ortaöğretim okullarına ilişkin ilerleme belirsizliğini koruyor. Bölge Eğitim Sorumlusu (Ortaokul) Dimple Madan'a defalarca yapılan çağrılar yanıtsız kaldı.
Eğitimciler, hükümete, öğretmenlere yönelik atölye çalışmaları düzenleyerek ve ebeveynlere danışmanlık yaparak bu sorunları ele alması çağrısında bulunuyor.
Bir öğretmen Cumartesi günü Ludhiana'daki bir devlet okuluna Apair kimlik kaydı için bir öğrencinin ayrıntılarını yüklüyor. (HT fotoğrafı)
Apair girişimi akademik kayıtları düzene koymayı ve öğrencilerin eğitimsel ilerlemelerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Ancak eğitimciler kayıt sürecindeki çeşitli engellere dikkat çekti. En büyük zorluklardan biri, öğrencilerin doğum belgeleri ile Apair kimlikleri oluşturmanın ön koşulu olan Aadhaar kartları arasındaki verilerin uyumsuzluğudur.
“Önemli sayıda öğrencinin Aadhaar kartı yok ve öğretmenlerin başvuru sürecinde yardımcı olması bekleniyor. Ancak zorunlu olan ebeveyn izni olmadan Apair kimliklerinin kaydına devam edemeyiz” dedi Demokratik Öğretmenler Cephesi (DTF) bölge başkan yardımcısı Davinder Singh Sidhu.
Öğrenciler arasında Aadhaar kartlarının bulunmaması gecikmelere neden oluyor ve öğretmenler üzerindeki idari yükü artırıyor.
Göçmen işçilerin aileleri için Aadhaar adreslerindeki farklılıklar süreci daha da karmaşık hale getirdi.
“Göçmen işçilerin çocukları genellikle ebeveynlerininkiyle eşleşmeyen adreslere sahip Aadhaar kartlarına sahip oluyor. Pencap Ortak Eylem Cephesi genel sekreteri JP Bhatt, “Çocukların kartlarında kiralık adresleri belirtilirken, ebeveynlerin kartlarında ise kendi eyaletleri belirtiliyor” dedi. Bu eşitsizlik, halihazırda girişimin artan talepleriyle başa çıkmakta zorlanan öğretmenler için başka bir engel haline geldi.
Ayrıca okul kayıtları ile Aadhaar kartları arasındaki doğum tarihlerindeki farklılıklar da kafa karışıklığını artırdı.
Bir devlet ilkokulunun müdürü şunları söyledi: “Öğrenciler doğum belgelerine göre kabul ediliyor, ancak sıklıkla Aadhaar kartlarındaki doğum tarihlerinin farklı olduğunu görüyoruz, bu da süreci daha da karmaşık hale getiriyor.”
Final sınavları yaklaştıkça eğitimciler Apair uygulamasının zamanlaması konusunda daha fazla hayal kırıklığına uğruyor.
“Bu sürecin akademik dönemin başında başlatılması gerekirdi. Artık sınavlar yaklaştığı için idari görevlere değil öğretime odaklanmalıyız” dedi Öğretim Görevlisi Kadro Birliği eyalet maliye bakanı Dharamjeet Singh Dhillon.
Bu zorluklara rağmen İlçe Milli Eğitim Sorumlusu (İlköğretim) Ravinder Kaur, Apair kartlarının şu ana kadar yüzde 40'ının devlet ilkokul öğrencileri için, yüzde 18'inin ise bölgedeki özel ilkokul öğrencileri için hazırlandığını bildirdi.
“Bu girişim, öğrencilerin akademik kayıtlarının tutulması ve dolandırıcılığın önlenmesi açısından kritik önem taşıyor. Ebeveynlere şüphelerini gidermelerini tavsiye ediyoruz” dedi.
Ancak ortaöğretim okullarına ilişkin ilerleme belirsizliğini koruyor. Bölge Eğitim Sorumlusu (Ortaokul) Dimple Madan'a defalarca yapılan çağrılar yanıtsız kaldı.
Eğitimciler, hükümete, öğretmenlere yönelik atölye çalışmaları düzenleyerek ve ebeveynlere danışmanlık yaparak bu sorunları ele alması çağrısında bulunuyor.