Mahakumbh-2025’in başlamasından önce, Prayagraj Kavşağı, yolculara havalimanı benzeri olanaklar sunan birinci sınıf bir tren istasyonu olarak tamamlanacak. Yeniden yapılanmadan sonra Prayagraj Kavşağı, iki mega yolcu salonu, 42 asansör ve 29 yürüyen merdivenle erişilebilen 12 platforma sahip olacak.
Devam eden yeniden yapılanma tamamlandıktan sonra Prayagraj Kavşağı’nın beklenen görünümü. (NCR’nin izniyle)
Kuzey Merkez Demiryolları (NCR) yetkilileri, kavşakta tadilat çalışmalarının çoktan başladığı bir zamanda, sosyal medya kanalları aracılığıyla istasyonun gelecekteki görünümünü ve gelecekteki yüksek tesisleri detaylandıran iki dakikalık bir Haber yayınladı.
NCR Halkla İlişkiler Başkanı (CPRO) Himanshu Shekar Upadhayay, “Rehabilite edilen kavşak 90.375 metrekarelik bir alanı kaplayacak. Yeni inşa edilen istasyon, kafeterya ve eğlence tesisleri ile geniş bir salona sahip olacak. Yolcular için 42 asansör ve 29 yürüyen merdivenin yanı sıra çatı katı plaza, kafeterya, oyun alanı, klimalı ayrılmış dinlenme salonu gibi son teknoloji tesisler olacak.”
Prayagraj Kavşağı’nın iki aşamada rehabilite edileceğini belirtmekte fayda var. ₹936.4 crore. Yaklaşık 20.483 metrekarelik bir alan, 2026 yılına kadar yeniden tasarlanacak ve demiryolu yolcularına en uygun tesisleri sunacak.
“’Yenilenmiş’ merkez, yabancı havalimanları modeline göre inşa edilecek iki bekleme salonuna sahip olacak. CPRO, her yolcunun yalnızca bu koridorlardan binip inebilmesi ve platforma ulaşabilmesi gerekiyor” dedi. Şehir ve Sivil Hat tarafında yeni gar binası çevresindeki yeşil alanlara özellikle dikkat edildi. Yemyeşil bir alana park edilmesi, her iki tarafta geniş kayıt imkanı ve çıkış şeritleri ile giriş ve çıkış trafik akışının burayı daha da güzelleştireceğini sözlerine ekledi.
Çok katlı bir binanın inşası, konaklama, yiyecek ve temel ihtiyaçlar için alışverişi tek bir çatı altında topluyor. Yolcuların geliş ve gidiş güzergâhları farklı medya araçları ile yolcuların kullanımına sunulmaktadır. Her iki yakada bindirme ve bindirme şeritleri, ön ödemeli taksi durakları ve modern tesislere sahip araç park yerlerinin yapımı da devam ediyor.
CPRO, “İki platformun (11 ve 12 numaralı) eklenmesiyle, trenler dış platformda beklemek zorunda kalmayacağından tren operasyonları daha da sorunsuz olacak” dedi.
Upadhyay, tüm yapının engelliler düşünülerek yenileneceğini de paylaştı. Ayrıca bir yürüyen merdiven ağı olacakken, yürüyen merdivenlere aşina olmayan insanlar olabileceği de planlayıcılar tarafından dikkate alındı. Asansörlerin yanı sıra merdivenler de olacak.
Yetkili, “İki bekleme salonunun yapıları tren raylarının üzerine inşa edilecek ve yolcular trenlerinin hangi perona geldiğini kendi gözleriyle görebilecek ve buna göre ya bekleyecek ya da tüm peronlara erişimi olan salondan çıkabilecek” dedi. söz konusu.
Devam eden yeniden yapılanma tamamlandıktan sonra Prayagraj Kavşağı’nın beklenen görünümü. (NCR’nin izniyle)
Kuzey Merkez Demiryolları (NCR) yetkilileri, kavşakta tadilat çalışmalarının çoktan başladığı bir zamanda, sosyal medya kanalları aracılığıyla istasyonun gelecekteki görünümünü ve gelecekteki yüksek tesisleri detaylandıran iki dakikalık bir Haber yayınladı.
NCR Halkla İlişkiler Başkanı (CPRO) Himanshu Shekar Upadhayay, “Rehabilite edilen kavşak 90.375 metrekarelik bir alanı kaplayacak. Yeni inşa edilen istasyon, kafeterya ve eğlence tesisleri ile geniş bir salona sahip olacak. Yolcular için 42 asansör ve 29 yürüyen merdivenin yanı sıra çatı katı plaza, kafeterya, oyun alanı, klimalı ayrılmış dinlenme salonu gibi son teknoloji tesisler olacak.”
Prayagraj Kavşağı’nın iki aşamada rehabilite edileceğini belirtmekte fayda var. ₹936.4 crore. Yaklaşık 20.483 metrekarelik bir alan, 2026 yılına kadar yeniden tasarlanacak ve demiryolu yolcularına en uygun tesisleri sunacak.
“’Yenilenmiş’ merkez, yabancı havalimanları modeline göre inşa edilecek iki bekleme salonuna sahip olacak. CPRO, her yolcunun yalnızca bu koridorlardan binip inebilmesi ve platforma ulaşabilmesi gerekiyor” dedi. Şehir ve Sivil Hat tarafında yeni gar binası çevresindeki yeşil alanlara özellikle dikkat edildi. Yemyeşil bir alana park edilmesi, her iki tarafta geniş kayıt imkanı ve çıkış şeritleri ile giriş ve çıkış trafik akışının burayı daha da güzelleştireceğini sözlerine ekledi.
Çok katlı bir binanın inşası, konaklama, yiyecek ve temel ihtiyaçlar için alışverişi tek bir çatı altında topluyor. Yolcuların geliş ve gidiş güzergâhları farklı medya araçları ile yolcuların kullanımına sunulmaktadır. Her iki yakada bindirme ve bindirme şeritleri, ön ödemeli taksi durakları ve modern tesislere sahip araç park yerlerinin yapımı da devam ediyor.
CPRO, “İki platformun (11 ve 12 numaralı) eklenmesiyle, trenler dış platformda beklemek zorunda kalmayacağından tren operasyonları daha da sorunsuz olacak” dedi.
Upadhyay, tüm yapının engelliler düşünülerek yenileneceğini de paylaştı. Ayrıca bir yürüyen merdiven ağı olacakken, yürüyen merdivenlere aşina olmayan insanlar olabileceği de planlayıcılar tarafından dikkate alındı. Asansörlerin yanı sıra merdivenler de olacak.
Yetkili, “İki bekleme salonunun yapıları tren raylarının üzerine inşa edilecek ve yolcular trenlerinin hangi perona geldiğini kendi gözleriyle görebilecek ve buna göre ya bekleyecek ya da tüm peronlara erişimi olan salondan çıkabilecek” dedi. söz konusu.