Meghalaya, West Garo Hills'deki Baljek Havalimanı'nın genişlemesini çağırıyor

Ferhat

New member
Shillong: Meghalaya Hükümeti resmi olarak Hint Havaalanı Otoritesi'nden (AAI) Batı Garo Hills bölgesinin başkenti Tura'nın eteklerinde (O & M) Operasyon ve Bakım (O & M) temelinde Baljek Havaalanı'na devralmasını istedi.


Baljek Havaalanı ilk olarak 1990'ların sonlarında, Kuzeydoğu'daki hava altyapısını iyileştirmek için merkezi hükümet vizyonunun bir parçası olarak tasarlandı. (Temsil resmi)

Hemen hedef, sonraki aşamalarda ATR 72 uçakları için iyileştirmek için 20 kişilik uçaklardan uçaklar için havaalanı için havaalanını işlevselleştirmektir.

Bu süreci başlatmak için AAI, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (DGCA) ile lisans sürecine başlamasını istemiştir. Aynı zamanda, operasyon ve bakım ((O & M)) ve iletişim, navigasyon ve gözetim/hava trafik yönetimi (CNS/ATM) ile ilgili önemli anlaşmalar, düzenlenmiş sivil havacılık operasyonlarına istekli olmayı sağlamak için resmileştirilmektedir.

Baljek Havaalanı ilk olarak 1990'ların sonlarında, Kuzeydoğu'daki hava altyapısını iyileştirmek için merkezi hükümet vizyonunun bir parçası olarak tasarlandı. İnşaat 2001'de başladı ve havaalanı Ekim 2008'de açıldı. £12.5 crore, havaalanı başlangıçta 20 koltuklu uçaklar için tasarlanmıştır. İlk coşkuya rağmen, havaalanı çeşitli zorluklar nedeniyle asla faaliyete geçmedi – lisanslama, teknik hazır olma ve makul altyapı.

O zamandan beri, stratejik önemine rağmen, havaalanı komşu ülkelerdeki sokak bağlantısına ve uzak havaalanlarına dayanmaya devam eden Garo Hills bölgesi için olmuştur.

En son teklifinde, eyalet hükümeti AAI'den “nasıl olduğu yerde” ve kalkınma işlemlerini başlatmaya dayanarak Baljek havaalanını devralmasını istedi. AAI olumlu tepki gösterdi, ancak tesisi tamamen işlevsel ve ölçeklenebilir hale getirmeleri için ek arazi istedi.

2010 ve 2017 yıllarında AAI tarafından oluşturulan DPR'lere uygun olarak, devlet daha önce 56.5 hektar arazi satın almıştı. AAI, Faz-I gelişimi için toplam 125 hektar, daha önce edinilmiş arazi ve gelecekteki genişlemeyi desteklemek için II için 115 hektar daha önerdi, pistin genişletilmesi, daha büyük bir terminal altyapısı oluşturma ve ileri navigasyon sistemleri kurma olasılığını içeriyor.

Hemen çevrede plan, genellikle Udan (Ude Desh Ka Aam Naagrik) hükümeti bölgesel hava bağlantı sistemi altında kullanılan Dornier 228 gibi 20 kişilik uçaklarla çalışmaya başlamaktır. Gerekli altyapı mevcut olur olmaz, bölgesel yollar için kapasitesi ve verimliliği nedeniyle tercih edilen ATR 72 uçağı için havaalanı yükseltilir.

Başbakan (CMO) ofisinin (CMO) bir tebliğinde, “Baljek Havalimanı'nın operasyonelleştirilmesi ve olası genişlemesi, bağlantı, turizmin teşviki ve Garo tepelerinde ekonomik faaliyetlerin geliştirilmesi için daha büyük bir taahhüdün bir parçası olduğu bulundu.”

Sivil havacılık dışında Baljek Havaalanı kritik bir stratejik değere sahiptir. Hindistan Bangladeş Uluslararası Grenz'e yakınlık, ulusal acil durumlar veya sınırla ilgili olasılıklarla ilgili önemli bir sermayedir. Hint Hava Kuvvetleri'nin hızlı operasyonları test etmek için açık yollarla iniş ve başlangıç egzersizleri gerçekleştirdiği Uttar Pradesh'te gösterildiği gibi, Baljek gibi iyileştirilmiş bölgesel havaalanları silahlı kuvvetler için alternatif bir başlangıç veya ileri taban olarak hizmet edebilir. Pist ve hava trafik altyapısı güçlenir güçlenir hale getirilir, Baljek askeri acil durum operasyonları için kullanıldı, bu da Meghalaya ve Hindistan'ın istekliliğinin hassas sınırlara yükseltilebileceği anlamına geliyor.

Baljek'in canlanması da bölgesel öneme sahiptir. Garo Hills sakinleri için seyahat süresinin kısaltılması, yatırımları çekmesi ve bölgenin ülkenin geri kalanına entegrasyonunu geliştirmesi bekleniyor. Havaalanının çalışma şekli, doğal afetler için tıbbi tahliye becerilerini ve yanıt sürelerini de geliştirir.

Ticari uçuşlar için operatif olmayan statüsüne rağmen, Baljek Havalimanı birkaç VVIP'ten inişler ve ulusal ve uluslararası öneme sahip organize anlar yaşadı. Eski Başkan Pratibha Patil, hikayeyi 22 Ekim 2008'de havaalanını açarak yazdı ve Baljek'teki ilk devlet başkanıydı. Başkan Droupadi Murmu kısa süre önce 16 Ocak 2024'te, sürekli stratejik alaka ve potansiyelin altını çizen havaalanındaki bölgeye yaptığı resmi ziyaret sırasında azaldı.

Pist ayrıca Hint Hava Kuvvetleri uçaklarını egzersizler için memnuniyetle karşıladı ve geçen yıl Michael Learns, Smokie, Smokie ve Venga Boys'un Garo Hills bölgesine küresel dikkat çeken ve daha iyi bağlantı ve altyapı ihtiyacının altını çizen etkinlikler düzenledi.

Baljek, teknik istekliliğe yönelik siyasi irade ile uzun bir başlangıç anlamına geliyor ve hem devlet hem de AAI havaalanını geliştirmek zorunda. Başarılı olursa, canlanması sadece hava hizmetlerinin bölgeye dönüşünü değil, aynı zamanda Meghalaya'nın stratejik, ekonomik ve altyapı yol haritasında da kritik bir sıçrama yapacak.