MUMBAI: Geçenlerde Ram Navami vesilesiyle Malvani, Malad’da meydana gelen olaylar birdenbire olmadı. Onlarda çok iş var. Bu, geçen yıldan sonra Malvani’de düzenlenen yalnızca ikinci Ram Navami alayıydı. Beş lakh nüfusa sahip Mumbai’deki en büyük ikinci gecekondu mahallesinden geçen ana yoldan geçti. Cadde o kadar sıkışık hale geliyor ki, işe gidip gelenler genellikle bozuk kaldırımlardan, açık rögar deliklerinden ve kokulu çöplerin arasından inip yürümek zorunda kalıyor. Bölge aynı adamı üç dönem MLA olarak seçti, ancak Kongre üyesi MVA yönetimi altında bir kabine bakanı olmasına rağmen Aslam Shaikh bu vatandaşların sorunlarını çözmek için pek bir şey yapmadı.
Ram Navami alayı Jama Mescidi’nin önünde oyalanmıştı ve yüksek sesle müzik çalınıyordu. (HT FOTOĞRAF)
Ancak Shaikh’in Malabar Hill’i temsilen Bharatiya Janata Partisi (BJP) bakanı ve inşaatçı Mangal Prabhat Lodha tarafından saldırıya uğramasının nedeni bu değil. Lodha’nın Malvani’ye yönelik saldırılarının Haberları son yıllarda WhatsApp gruplarında dolaşıyor; ayrıca kampanyasını cemaatin önüne getirdi. Ana teması “Demografik bilgilerin kasıtlı olarak değiştirildiği bir bölgeden Hindu Palayan (uçuş)” idi ve alt metni Aslam Shaikh’in iddia edilen suçluları himayesi ve yerel polis karakolunu kontrolüydü.
Malvani’deki Lodha, eşit derecede aşk cihadı ve kara cihadı temaları tarafından yönlendirilir. Geçen Aralık ayında, Babri Mescidi’nin yıkılışını anmak için Malad’da düzenlenen Bajrang Dal mitingini düzenleyenler bu muhabire şunları söyledi: “Hindu kızlarını cezbetmek için eğitilen Rohingyalar ve Bangladeşliler her gün Mumbai’ye akın ediyor ve kendilerini Malvani’de hayal kırıklığına uğratıyorlar.”
temel gerçeklik
Burada iki gerçeği belirtmekte fayda var:
* Şubat 2021’de yasadışı göçmenlere yönelik baskı sırasında Malvani polisi, sahte Pan ve Aadhaar Kartlarının yardımıyla şehirde on yıldır yasadışı bir şekilde yaşayan bir Bangladeşli olduğu suçlamasıyla bir Rubel Jonu Shaikh’i tutukladı. Görünüşe göre, BJP’nin Kuzey Bombay’daki gençlik kanadının azınlık hücresi şefiydi.
* Bir röportajın ortasında, Malvani’deki bir Cemaat-i İslami üyesi aniden durup cep telefonuna aldığı bir mesajı bana gösterdi: “Müslüman kız kardeşimiz (kimliği bilinmiyor) Hindu bir erkek çocuğu evlat edinmeye razı; bir şey yapabilir misin?’ “‘Aşk Cihadı’nı mı istedin?” diye sordu alaycı bir gülümsemeyle.
Sosyal hizmet uzmanı Nisar Ali, bugün Malvani’de her inançtan çok sayıda melez çift olduğunu, o kadar ki, “aşk-cihat” ve “aşk-cihat” mitlerini ortadan kaldırmak için çiftlerin hikayelerini sunabilecekleri bir etkinlik düzenlemeyi planladığını söyledi. Bhagwa Tuzağı”. Bu yılın başlarında Ali, bir komşunun Ali’nin STK’sı Safal Vikas Refah tarafından düzenlenen Cumhuriyet Bayramı bayrak törenine katılmaya isteksiz olması ve “artan ‘aşk cihadı’ olaylarından” bahsetmesi karşısında şok oldu. Eskiden hevesli bir katılımcıydı.
kutuplaşmış kuvvetler
Son yıllarda benzer deneyimler arttı – STK’lar tarafından yürütülen programlar sırasında seyirciler tarafından aniden yükselen “Bharat mata ki jai” ve “Vande Mataram” ilahileri; Kalabalık linci söz konusu olduğunda Müslümanlara yakın dostları tarafından ‘Pakistan’a gitmeleri’ yönünde çağrıda bulunuluyor; Tapınak hoparlörleri, birkaç isim vermek gerekirse, tapınaklarda hiçbir adanmışın bulunmadığı küçük Hindu festivallerinde bile gün boyunca açık kalır.
Bombay’ın Müslümanların çoğunlukta olduğu diğer bölgeleri gibi polis tarafından her zaman “hassas” olarak sınıflandırılan Malvani, 1992-93 isyanları sırasında çok az şiddet gördü. Nisar Ali, yakındaki bir Müslümanın nasıl saldırıya uğradığını hatırlıyor; Ali’nin Hindu arkadaşları tarafından hastaneye kaldırıldı.
Hayatları boyunca burada yaşamış olanlar, kısmen temel hizmetler için verdikleri ortak mücadele ve ayrıca tüm topluluklardan çocukların birlikte öğrendiği ve oynadığı İngilizce okullarının sayısındaki olağanüstü artış nedeniyle, bu bağların yalnızca zamanla güçlendiğini söylüyor. STK YUVA’dan Vikas, “Malvani sakinleri, sıkı bir çalışma sonucunda, yıllardır kendileriyle ilişkilendirilen tadipar (dış) lekeyi silmeyi başardılar” dedi.
Bir Bahujan hakları grubu başkanı Shyam Jhalke, “İhtiyaç anında komşuların birbirlerinin yardımına koştuğunu gördüm” dedi. “Din hiçbir zaman devreye girmedi.”
Bunlar bireysel hikayeler değil. Birlikte kutlamak bir zorunluluktu – yerel Ganpati Mandalalarından bazılarına Müslümanlar sponsor oluyor ve Hindular 60 yıllık Jama Mescidi’ne hindistancevizi adakları getiriyor. Diğer topluluktan bir cenaze alayı geçerken herkes saygıyla durur.
BJP, Kongre Çatışması
Ancak BJP, yapamadığı şeyi yapmak için elinden geleni yaparsa tüm bunlar değişebilir: 1995’te, BJP-MLA’nın gördüğü 1992-1993 isyanlarından kısa bir süre sonra, bölgedeki Kongre hakimiyetini kırın. Meclisin seçim bölgesi o zamanlar çok daha büyüktü ve Gujarati ağırlıklı Kandivli’yi içeriyordu. Kuzey Mumbai’yi temsil eden yerel milletvekili BJP’den Gopal Shetty, “Ramzan Mubarak” başlıklı pankartlardan Malvani’ye bakarken, bir Hindu oy bankası dikkatle yönetiliyor.
Yerel Ganpati mandalaları, ‘Birleşik Hindu Samaj’ın kucağına getirilir. Artık hepsi aynı bayrağı dalgalandırıyor ve ‘onlar’ ve ‘biz’den bahseden Bajrang Dal ve Durga Vahini programları yükselişte. Bajrang Dal’ın yeni bir üyesi, “Dini törenlerinde tüm güçleriyle ortaya çıkıyorlar” dedi. “Neden yapmayalım?”
Qawwali, Sangam Nagar’da Ram’ı övüyor
İlginç bir şekilde, aynı model, o yıl ilk büyük Ram Navami alayına ev sahipliği yapan Wadala, Sangam Nagar’da da oynanıyordu. Spor gruplarından Navratri Mandalas’a kadar tüm Basti Hindu grupları ilk kez VHP Shobha Yatra’nın parçası oldu. Malvani’de olduğu gibi, çok sayıda yabancı katıldı.
Ama Malvani’nin aksine bu Shobha Yatra huzurluydu. İronik, çünkü Sangam Nagar 1992-1993 isyanlarında Müslümanların en kötü cinayetlerinin yaşandığı yerdi. Ancak o zamandan beri bölge sakinleri barış içinde yaşamayı öğrendi. Yatra başlamadan önce Ram onuruna bir kavvali çalındı!
Yerel polis de proaktifti – yatradan iki gün önce bir saldırı pankartı indirildi; ve yol boyunca camiler bir grup polis tarafından korunuyordu.
Başka bir önemli fark daha var: Sangam Nagar’daki MLA, BJP’den geliyor. Lodha Aslam’ın Shaikh’i hedef alması gibi, BJP’nin kendi bölgesinde sorun çıkarması veya onu hedef alması hiç mantıklı değildi.
Malvani’de, arkadaşları ve müşterileri çoğunlukla Hindu olan genç bir Müslüman işadamı güldü: “Malvani’de Hinduya karşı Müslüman değil; BJP’si Kongre’ye karşı.” Aslam Shaikh’in sadece kendi toplumunun değil, aynı zamanda Hindular ve Hıristiyanların da desteğini alması BJP’ye yardımcı olmuyor. AIMIM şefi Asaduddin Owaisi’nin Kongre’de popüler bir Müslüman MLA’sı ve zayıf bir BJP varlığı olan Malvani’yi Mart ayında bir mitingde konuşması için seçmesi tesadüf değildi.
Ram Navami alayı şimdi Aslam Shaikh’e meydan okumak için başka bir Müslüman mesih üretti: alay bittikten saatler sonra FIR’da adı verilmiş olmasına rağmen tutuklanmayan tek sanık olan yerel işadamı Jameel Merchant. Sadece karara bağlanmış bir kefalet almayı başarmakla kalmadı, aynı zamanda Müslüman liderlerden oluşan bir delegasyon, FIR’a dahil edilmesini protesto etmek için Ek Polis Komiseri ile görüştü.
Tüccar, bir isyanın önlenmesine gerçekten yardım ettiğini iddia etti; polisin kendisini yaptırdığı mescidin önünde toplanan Müslümanları, alaycıların uzun süre durduğu ve isyanın çıktığı yerde sakinleştirmek için aradığını söyledi.
Bu mütevazi cami neden alaycılar tarafından özel olarak seçilmişti? Lodha’nın Hinduların yakınlardaki bir toplu konuttan sözde göçü için bu camiyi tek başına suçlaması ve tüccarın ofisinin de bu caminin arkasında olması sadece bir tesadüf mü?
Yerel halk, 2020’de tahliye iddiaları nedeniyle Merchant’a Hindulardan daha fazla Müslümanın karşı çıktığına dikkat çekiyor. Ayrıca, hem Müslümanlar hem de Hindular bu özel konut kompleksinden taşındılar.
Yerel bir barınma hakları aktivisti, “İnsanlar, başka bir yerde yaşamayı göze alabilecekken Malvani gibi yerleri terk ediyor” dedi. “Ama BJP’ye her gelişmeye ortak bir renk vermek yakışıyor.”
İktidarda olmak da yardımcı olur. Geçen yıl polis, Malvani’deki ilk Ram Navami alayı sırasında Jama Mescidi’nin dışındaki hoparlörleri çaldıkları için eski BJP grubu Vinod Shelar ve Yuva Morcha şefi Tejinder Singh Tiwana aleyhine FIR’ler açtı. O yıl, Jama Mescidi başkanı Ajmal Khan’ın Ram Navami alayı sırasında katı önlemler talep eden bir mektubunu bile kabul etmeyi reddettiler. Bir memurun Jama Mescidi’nin dışında müziği kapatmak için hoparlörün fişini çekmesi gerekmesine ve safran renkli gençlerin bir Müslüman’a lathi ile vurup bir polis memurunu tehdit ettiğini gösteren Haberlar viral olmasına rağmen, kaydedilenler sadece Müslümanlardı. .
Şubat ayında VHP, konu mahkemede olmasına rağmen Marol’daki bir Müslüman mezarlığına karşı bir miting düzenledi. Seçim yaklaştıkça, özellikle BJP dışı MLA’ların temsil ettiği alanlarda bu tür parlama noktaları daha yaygın hale gelecektir. Polis onları durdurabilir veya durdurmayabilir; Bu bölgelerin sakinleri,
Ram Navami alayı Jama Mescidi’nin önünde oyalanmıştı ve yüksek sesle müzik çalınıyordu. (HT FOTOĞRAF)
Ancak Shaikh’in Malabar Hill’i temsilen Bharatiya Janata Partisi (BJP) bakanı ve inşaatçı Mangal Prabhat Lodha tarafından saldırıya uğramasının nedeni bu değil. Lodha’nın Malvani’ye yönelik saldırılarının Haberları son yıllarda WhatsApp gruplarında dolaşıyor; ayrıca kampanyasını cemaatin önüne getirdi. Ana teması “Demografik bilgilerin kasıtlı olarak değiştirildiği bir bölgeden Hindu Palayan (uçuş)” idi ve alt metni Aslam Shaikh’in iddia edilen suçluları himayesi ve yerel polis karakolunu kontrolüydü.
Malvani’deki Lodha, eşit derecede aşk cihadı ve kara cihadı temaları tarafından yönlendirilir. Geçen Aralık ayında, Babri Mescidi’nin yıkılışını anmak için Malad’da düzenlenen Bajrang Dal mitingini düzenleyenler bu muhabire şunları söyledi: “Hindu kızlarını cezbetmek için eğitilen Rohingyalar ve Bangladeşliler her gün Mumbai’ye akın ediyor ve kendilerini Malvani’de hayal kırıklığına uğratıyorlar.”
temel gerçeklik
Burada iki gerçeği belirtmekte fayda var:
* Şubat 2021’de yasadışı göçmenlere yönelik baskı sırasında Malvani polisi, sahte Pan ve Aadhaar Kartlarının yardımıyla şehirde on yıldır yasadışı bir şekilde yaşayan bir Bangladeşli olduğu suçlamasıyla bir Rubel Jonu Shaikh’i tutukladı. Görünüşe göre, BJP’nin Kuzey Bombay’daki gençlik kanadının azınlık hücresi şefiydi.
* Bir röportajın ortasında, Malvani’deki bir Cemaat-i İslami üyesi aniden durup cep telefonuna aldığı bir mesajı bana gösterdi: “Müslüman kız kardeşimiz (kimliği bilinmiyor) Hindu bir erkek çocuğu evlat edinmeye razı; bir şey yapabilir misin?’ “‘Aşk Cihadı’nı mı istedin?” diye sordu alaycı bir gülümsemeyle.
Sosyal hizmet uzmanı Nisar Ali, bugün Malvani’de her inançtan çok sayıda melez çift olduğunu, o kadar ki, “aşk-cihat” ve “aşk-cihat” mitlerini ortadan kaldırmak için çiftlerin hikayelerini sunabilecekleri bir etkinlik düzenlemeyi planladığını söyledi. Bhagwa Tuzağı”. Bu yılın başlarında Ali, bir komşunun Ali’nin STK’sı Safal Vikas Refah tarafından düzenlenen Cumhuriyet Bayramı bayrak törenine katılmaya isteksiz olması ve “artan ‘aşk cihadı’ olaylarından” bahsetmesi karşısında şok oldu. Eskiden hevesli bir katılımcıydı.
kutuplaşmış kuvvetler
Son yıllarda benzer deneyimler arttı – STK’lar tarafından yürütülen programlar sırasında seyirciler tarafından aniden yükselen “Bharat mata ki jai” ve “Vande Mataram” ilahileri; Kalabalık linci söz konusu olduğunda Müslümanlara yakın dostları tarafından ‘Pakistan’a gitmeleri’ yönünde çağrıda bulunuluyor; Tapınak hoparlörleri, birkaç isim vermek gerekirse, tapınaklarda hiçbir adanmışın bulunmadığı küçük Hindu festivallerinde bile gün boyunca açık kalır.
Bombay’ın Müslümanların çoğunlukta olduğu diğer bölgeleri gibi polis tarafından her zaman “hassas” olarak sınıflandırılan Malvani, 1992-93 isyanları sırasında çok az şiddet gördü. Nisar Ali, yakındaki bir Müslümanın nasıl saldırıya uğradığını hatırlıyor; Ali’nin Hindu arkadaşları tarafından hastaneye kaldırıldı.
Hayatları boyunca burada yaşamış olanlar, kısmen temel hizmetler için verdikleri ortak mücadele ve ayrıca tüm topluluklardan çocukların birlikte öğrendiği ve oynadığı İngilizce okullarının sayısındaki olağanüstü artış nedeniyle, bu bağların yalnızca zamanla güçlendiğini söylüyor. STK YUVA’dan Vikas, “Malvani sakinleri, sıkı bir çalışma sonucunda, yıllardır kendileriyle ilişkilendirilen tadipar (dış) lekeyi silmeyi başardılar” dedi.
Bir Bahujan hakları grubu başkanı Shyam Jhalke, “İhtiyaç anında komşuların birbirlerinin yardımına koştuğunu gördüm” dedi. “Din hiçbir zaman devreye girmedi.”
Bunlar bireysel hikayeler değil. Birlikte kutlamak bir zorunluluktu – yerel Ganpati Mandalalarından bazılarına Müslümanlar sponsor oluyor ve Hindular 60 yıllık Jama Mescidi’ne hindistancevizi adakları getiriyor. Diğer topluluktan bir cenaze alayı geçerken herkes saygıyla durur.
BJP, Kongre Çatışması
Ancak BJP, yapamadığı şeyi yapmak için elinden geleni yaparsa tüm bunlar değişebilir: 1995’te, BJP-MLA’nın gördüğü 1992-1993 isyanlarından kısa bir süre sonra, bölgedeki Kongre hakimiyetini kırın. Meclisin seçim bölgesi o zamanlar çok daha büyüktü ve Gujarati ağırlıklı Kandivli’yi içeriyordu. Kuzey Mumbai’yi temsil eden yerel milletvekili BJP’den Gopal Shetty, “Ramzan Mubarak” başlıklı pankartlardan Malvani’ye bakarken, bir Hindu oy bankası dikkatle yönetiliyor.
Yerel Ganpati mandalaları, ‘Birleşik Hindu Samaj’ın kucağına getirilir. Artık hepsi aynı bayrağı dalgalandırıyor ve ‘onlar’ ve ‘biz’den bahseden Bajrang Dal ve Durga Vahini programları yükselişte. Bajrang Dal’ın yeni bir üyesi, “Dini törenlerinde tüm güçleriyle ortaya çıkıyorlar” dedi. “Neden yapmayalım?”
Qawwali, Sangam Nagar’da Ram’ı övüyor
İlginç bir şekilde, aynı model, o yıl ilk büyük Ram Navami alayına ev sahipliği yapan Wadala, Sangam Nagar’da da oynanıyordu. Spor gruplarından Navratri Mandalas’a kadar tüm Basti Hindu grupları ilk kez VHP Shobha Yatra’nın parçası oldu. Malvani’de olduğu gibi, çok sayıda yabancı katıldı.
Ama Malvani’nin aksine bu Shobha Yatra huzurluydu. İronik, çünkü Sangam Nagar 1992-1993 isyanlarında Müslümanların en kötü cinayetlerinin yaşandığı yerdi. Ancak o zamandan beri bölge sakinleri barış içinde yaşamayı öğrendi. Yatra başlamadan önce Ram onuruna bir kavvali çalındı!
Yerel polis de proaktifti – yatradan iki gün önce bir saldırı pankartı indirildi; ve yol boyunca camiler bir grup polis tarafından korunuyordu.
Başka bir önemli fark daha var: Sangam Nagar’daki MLA, BJP’den geliyor. Lodha Aslam’ın Shaikh’i hedef alması gibi, BJP’nin kendi bölgesinde sorun çıkarması veya onu hedef alması hiç mantıklı değildi.
Malvani’de, arkadaşları ve müşterileri çoğunlukla Hindu olan genç bir Müslüman işadamı güldü: “Malvani’de Hinduya karşı Müslüman değil; BJP’si Kongre’ye karşı.” Aslam Shaikh’in sadece kendi toplumunun değil, aynı zamanda Hindular ve Hıristiyanların da desteğini alması BJP’ye yardımcı olmuyor. AIMIM şefi Asaduddin Owaisi’nin Kongre’de popüler bir Müslüman MLA’sı ve zayıf bir BJP varlığı olan Malvani’yi Mart ayında bir mitingde konuşması için seçmesi tesadüf değildi.
Ram Navami alayı şimdi Aslam Shaikh’e meydan okumak için başka bir Müslüman mesih üretti: alay bittikten saatler sonra FIR’da adı verilmiş olmasına rağmen tutuklanmayan tek sanık olan yerel işadamı Jameel Merchant. Sadece karara bağlanmış bir kefalet almayı başarmakla kalmadı, aynı zamanda Müslüman liderlerden oluşan bir delegasyon, FIR’a dahil edilmesini protesto etmek için Ek Polis Komiseri ile görüştü.
Tüccar, bir isyanın önlenmesine gerçekten yardım ettiğini iddia etti; polisin kendisini yaptırdığı mescidin önünde toplanan Müslümanları, alaycıların uzun süre durduğu ve isyanın çıktığı yerde sakinleştirmek için aradığını söyledi.
Bu mütevazi cami neden alaycılar tarafından özel olarak seçilmişti? Lodha’nın Hinduların yakınlardaki bir toplu konuttan sözde göçü için bu camiyi tek başına suçlaması ve tüccarın ofisinin de bu caminin arkasında olması sadece bir tesadüf mü?
Yerel halk, 2020’de tahliye iddiaları nedeniyle Merchant’a Hindulardan daha fazla Müslümanın karşı çıktığına dikkat çekiyor. Ayrıca, hem Müslümanlar hem de Hindular bu özel konut kompleksinden taşındılar.
Yerel bir barınma hakları aktivisti, “İnsanlar, başka bir yerde yaşamayı göze alabilecekken Malvani gibi yerleri terk ediyor” dedi. “Ama BJP’ye her gelişmeye ortak bir renk vermek yakışıyor.”
İktidarda olmak da yardımcı olur. Geçen yıl polis, Malvani’deki ilk Ram Navami alayı sırasında Jama Mescidi’nin dışındaki hoparlörleri çaldıkları için eski BJP grubu Vinod Shelar ve Yuva Morcha şefi Tejinder Singh Tiwana aleyhine FIR’ler açtı. O yıl, Jama Mescidi başkanı Ajmal Khan’ın Ram Navami alayı sırasında katı önlemler talep eden bir mektubunu bile kabul etmeyi reddettiler. Bir memurun Jama Mescidi’nin dışında müziği kapatmak için hoparlörün fişini çekmesi gerekmesine ve safran renkli gençlerin bir Müslüman’a lathi ile vurup bir polis memurunu tehdit ettiğini gösteren Haberlar viral olmasına rağmen, kaydedilenler sadece Müslümanlardı. .
Şubat ayında VHP, konu mahkemede olmasına rağmen Marol’daki bir Müslüman mezarlığına karşı bir miting düzenledi. Seçim yaklaştıkça, özellikle BJP dışı MLA’ların temsil ettiği alanlarda bu tür parlama noktaları daha yaygın hale gelecektir. Polis onları durdurabilir veya durdurmayabilir; Bu bölgelerin sakinleri,