Maharashtra Kabinesi Cuma günü, devlete “kentsel Naksalitlere” veya kentsel alanlarda faaliyet gösteren yasaklı Hindistan Komünist Partisi'nin (Maoistler) cephe örgütlerine ve sempatizanlarına karşı daha fazla baskı yapma yetkisi vermeyi amaçlayan Kamu Güvenliği Yasası (PSA) taslağını onayladı. devam etmekte aktif. Tasarının önümüzdeki hafta eyalet yasama meclisinin her iki meclisine de sunulması bekleniyor.
Maharashtra'daki Taslak Kamu Güvenliği Yasası, 2005 tarihli acımasız Chhattisgarh Özel Kamu Güvenliği Yasası örnek alınarak hazırlanmıştır ve çok sayıda katı hüküm (PTI) içermektedir.
Yetkililer, yasa taslağının Chhattisgarh ve Telangana gibi eyaletlerdeki benzer yasaların incelenmesi sonrasında hazırlandığını söyledi. Bu yasa, 2005 tarihli acımasız Chhattisgarh Özel Kamu Güvenliği Yasası'nı örnek alarak hazırlanmıştır ve çok sayıda katı hüküm içermektedir. Polis, yasaklı tarafla bağlantılı olduğundan şüphelenilen malzeme ve yerleri arama ve ele geçirme yetkisine sahiptir. Ayrıca yasadışı faaliyetlerde bulunan kuruluşları yasaklayabilir ve bunların taşınır varlıklarına, paralarına ve belgelerine el koyabilir.
Bir içişleri bakanlığı yetkilisi, “Yasa, daha genel ve bazı eksiklikleri olan Yasadışı Faaliyetleri Önleme Yasası'nın (UAPA) aksine, yalnızca Maoist faaliyetlerin kontrol edilmesine odaklanacak” dedi.
Yetkili, UAPA uyarınca bölge hakimlerinin, mevcut kanıt ve materyalleri inceledikten sonra sanık hakkında kovuşturma açılmasına izin vermesi gerektiğini açıkladı. Böyle bir yetkinin bulunmaması, özellikle yüksek mahkemelerde yargılamaların geçersiz ve hükümsüz ilan edilmesiyle sonuçlanabilir. Yetkili, örnek olarak, Maoistlerle bağlantısı olduğu iddiasıyla 10 yıl hapis yattıktan sonra bu yıl Mart ayında beraat eden eski Delhi Üniversitesi profesörü GN Saibaba'nın davasını gösterdi.
“Saibaba davası, UAPA kapsamındaki davaların mahkemede nasıl reddedildiğinin klasik bir örneğidir. Bu yılın Mart ayında Yüksek Mahkeme, iki yıl önce Bombay Yüksek Mahkemesi tarafından verilen beraat kararını onadı ve UAPA'ya başvurmak için geçerli bir temel bulunmadığından Saibaba ve diğer beş kişiye karşı açılan davaların geçersiz olduğunu söyledi. Yetkili, PSA'nın devletin bu tür gereklilikleri atlamasını ve UAPA'daki boşlukları kapatmasını sağlayacağını söyledi.
Yasanın yürürlüğe girmesinden sonra, emekli hakimler veya üst düzey yetkililerden oluşan bir danışma kurulunun kamu güvenliği yasasının uygulanmasını denetlemesi bekleniyor. Bir başka içişleri bakanlığı yetkilisi, “Bu muhtemelen hassas bir yasa olduğundan, soruşturma ve kovuşturma görevlileri kıdemli memurlar olacak ve polis komiseri ile bölge sulh hakiminin denetimi altında çalışacaklar” dedi.
İçişleri bakanlığı ve devlet sekreterliği yetkilileri, Maoist hareketin Gondia ve Gadchiroli gibi uzak bölgelerden kentsel alanlara yayılması nedeniyle PSA gibi bir yasaya acilen ihtiyaç duyulduğunu söyledi.
Üst düzey bir Mantralaya yetkilisi, “UAPA, kentsel alanlarda başka ülkeler tarafından cömertçe finanse edilen kültürel ve eğitim programları kisvesi altında yasa dışı faaliyetlerde bulunan kuruluşlarla ilgilenecek herhangi bir düzenleme sunmuyor” dedi.
Ancak muhalefet, PSA'nın kabul edilmesinin BJP'nin muhalifleri bastırma ve muhalifleri hapse atma çabalarında bir başka adım olduğunu söyleyerek bu hareketi reddetti. Maharashtra'daki Kongre genel sekreteri Sachin Sawant, UAPA ve Kara Para Aklamayı Önleme Yasası gibi yasaların BJP tarafından muhalefetin sesini susturmak için kötüye kullanıldığını söyledi. “BJP hükümeti burada ön saflarda yer aldı ve muhalif görüşlere sahip insanları milliyetçilik karşıtı veya tukde tukde çetesi olarak etiketledi.”
Pegasus'un Bhima Koregaon komplo davasında tutuklanan aktivistleri gözetlemek ve onlara komplo kurmak için İsrail casus yazılımı kullandığına değinen Sawant, “Yabancı otoriteler tarafından yapılan soruşturmalar, kötü amaçlı yazılımın aktivistlerin dizüstü bilgisayarlarına yerleştirilecek 'kanıtları' yakalamak için nasıl kullanıldığını gösterdi. Önerilen yasanın bu tür aktivistlere karşı pervasızca kullanılabileceğinden korkuyorum.”
Sınır dışı edilmek üzere tutukluluk onayı
Eyalet kabinesi ayrıca Navi Mumbai'deki Taloja yakınlarındaki Balegaon'daki kalıcı merkez hazır olana kadar Bhoiwada, Parel'de geçici bir gözaltı merkezinin kurulmasına da onay verdi. Bu tür gözaltı merkezleri, uyuşturucu kullanımı ve satışıyla suçlanan kişilerin yanı sıra vize sürelerini dolduran yabancıları da barındırıyor.
Maharashtra'daki Taslak Kamu Güvenliği Yasası, 2005 tarihli acımasız Chhattisgarh Özel Kamu Güvenliği Yasası örnek alınarak hazırlanmıştır ve çok sayıda katı hüküm (PTI) içermektedir.
Yetkililer, yasa taslağının Chhattisgarh ve Telangana gibi eyaletlerdeki benzer yasaların incelenmesi sonrasında hazırlandığını söyledi. Bu yasa, 2005 tarihli acımasız Chhattisgarh Özel Kamu Güvenliği Yasası'nı örnek alarak hazırlanmıştır ve çok sayıda katı hüküm içermektedir. Polis, yasaklı tarafla bağlantılı olduğundan şüphelenilen malzeme ve yerleri arama ve ele geçirme yetkisine sahiptir. Ayrıca yasadışı faaliyetlerde bulunan kuruluşları yasaklayabilir ve bunların taşınır varlıklarına, paralarına ve belgelerine el koyabilir.
Bir içişleri bakanlığı yetkilisi, “Yasa, daha genel ve bazı eksiklikleri olan Yasadışı Faaliyetleri Önleme Yasası'nın (UAPA) aksine, yalnızca Maoist faaliyetlerin kontrol edilmesine odaklanacak” dedi.
Yetkili, UAPA uyarınca bölge hakimlerinin, mevcut kanıt ve materyalleri inceledikten sonra sanık hakkında kovuşturma açılmasına izin vermesi gerektiğini açıkladı. Böyle bir yetkinin bulunmaması, özellikle yüksek mahkemelerde yargılamaların geçersiz ve hükümsüz ilan edilmesiyle sonuçlanabilir. Yetkili, örnek olarak, Maoistlerle bağlantısı olduğu iddiasıyla 10 yıl hapis yattıktan sonra bu yıl Mart ayında beraat eden eski Delhi Üniversitesi profesörü GN Saibaba'nın davasını gösterdi.
“Saibaba davası, UAPA kapsamındaki davaların mahkemede nasıl reddedildiğinin klasik bir örneğidir. Bu yılın Mart ayında Yüksek Mahkeme, iki yıl önce Bombay Yüksek Mahkemesi tarafından verilen beraat kararını onadı ve UAPA'ya başvurmak için geçerli bir temel bulunmadığından Saibaba ve diğer beş kişiye karşı açılan davaların geçersiz olduğunu söyledi. Yetkili, PSA'nın devletin bu tür gereklilikleri atlamasını ve UAPA'daki boşlukları kapatmasını sağlayacağını söyledi.
Yasanın yürürlüğe girmesinden sonra, emekli hakimler veya üst düzey yetkililerden oluşan bir danışma kurulunun kamu güvenliği yasasının uygulanmasını denetlemesi bekleniyor. Bir başka içişleri bakanlığı yetkilisi, “Bu muhtemelen hassas bir yasa olduğundan, soruşturma ve kovuşturma görevlileri kıdemli memurlar olacak ve polis komiseri ile bölge sulh hakiminin denetimi altında çalışacaklar” dedi.
İçişleri bakanlığı ve devlet sekreterliği yetkilileri, Maoist hareketin Gondia ve Gadchiroli gibi uzak bölgelerden kentsel alanlara yayılması nedeniyle PSA gibi bir yasaya acilen ihtiyaç duyulduğunu söyledi.
Üst düzey bir Mantralaya yetkilisi, “UAPA, kentsel alanlarda başka ülkeler tarafından cömertçe finanse edilen kültürel ve eğitim programları kisvesi altında yasa dışı faaliyetlerde bulunan kuruluşlarla ilgilenecek herhangi bir düzenleme sunmuyor” dedi.
Ancak muhalefet, PSA'nın kabul edilmesinin BJP'nin muhalifleri bastırma ve muhalifleri hapse atma çabalarında bir başka adım olduğunu söyleyerek bu hareketi reddetti. Maharashtra'daki Kongre genel sekreteri Sachin Sawant, UAPA ve Kara Para Aklamayı Önleme Yasası gibi yasaların BJP tarafından muhalefetin sesini susturmak için kötüye kullanıldığını söyledi. “BJP hükümeti burada ön saflarda yer aldı ve muhalif görüşlere sahip insanları milliyetçilik karşıtı veya tukde tukde çetesi olarak etiketledi.”
Pegasus'un Bhima Koregaon komplo davasında tutuklanan aktivistleri gözetlemek ve onlara komplo kurmak için İsrail casus yazılımı kullandığına değinen Sawant, “Yabancı otoriteler tarafından yapılan soruşturmalar, kötü amaçlı yazılımın aktivistlerin dizüstü bilgisayarlarına yerleştirilecek 'kanıtları' yakalamak için nasıl kullanıldığını gösterdi. Önerilen yasanın bu tür aktivistlere karşı pervasızca kullanılabileceğinden korkuyorum.”
Sınır dışı edilmek üzere tutukluluk onayı
Eyalet kabinesi ayrıca Navi Mumbai'deki Taloja yakınlarındaki Balegaon'daki kalıcı merkez hazır olana kadar Bhoiwada, Parel'de geçici bir gözaltı merkezinin kurulmasına da onay verdi. Bu tür gözaltı merkezleri, uyuşturucu kullanımı ve satışıyla suçlanan kişilerin yanı sıra vize sürelerini dolduran yabancıları da barındırıyor.