Kiratpur-Manali karayolu üzerindeki beş tünel deneme seferleri için açılacak

Ferhat

New member
Kiratpur-Manali karayolu üzerinde, dört şeritli bir caddeye yükseltilen beş modern tünel test seferleri için açılırken, Hindistan Ulusal Karayolu İdaresinin (NHAI) Kiratpur-Ner Chowk’taki inşaat çalışmalarını tamamlaması bekleniyor. önümüzdeki ayın sonuna kadar uzatın.


Kiratpur-Manali karayolu üzerinde tamamlanmış bir tünel. (HT fotoğrafı)

Birlik Yollar ve Otoyollar Bakanı Nitin Gadkari, stratejik ve turistik değeri açısından önemli olan yeni dört şeritli otoyolun fotoğraflarını sosyal medyada paylaştı.

Proje, Mandi bölgesinde Pandoh ve Aut arasında 10 adede kadar tünel inşa edecek.

Sendika bakanı bir dizi tweet’te, Hanogi ve Jhalog arasındaki bunlardan beşinin artık sonuçlandırıldığını ve müzakereye açık olduğunu yazdı. Otoyolun bölümü en tehlikeli bölümdü, düşen kayalara ve toprak kaymalarına eğilimliydi ve aynı zamanda yanından akan Beas Nehri’nden gelen sellere maruz kalıyordu.

Beş tünelin açılmasıyla seyahat önemli ölçüde daha güvenli hale gelecek ve işe gidip gelme ortadan kalkacak.

Gadkari ayrıca, Kiratpur’dan Nerchowk’a ve Pandoh’tan Takoli’ye giden kesimlerin, çalışmaların Başbakan Narendra Modi tarafından tamamlanmasının ardından açılışının yapılacağını da yazdı.

NHAI, Kiratpur-Ner Chowk hattının tamamlanması için son tarih olarak 30 Haziran’ı belirledi. Bunun istisnası, bir yıl daha sürecek olan ve 13 Haziran 2024’e kadar tamamlanması beklenen Sundernagar yan geçididir.

Nerchowk-Pandoh hattının bu yıl 31 Aralık’ta, Pandoh-Takoli hattının da gelecek yıl 31 Mart’ta tamamlanması bekleniyordu.

Takoli ile Kullu ve Kullu ile Manali arasındaki bölümler tamamlandı.

Dört şeritli projede toplam 37 köprü, 14 tünel, bir yüksek viyadük ve iki şeritli 13 km uzunluğunda şev korumalı otoyol, menfezler, istinat duvarları, drenaj ve diğer birçok tesis yer alıyor.

2013 yılında başlatılan rota, Kiratpur ile Manali arasındaki mesafeyi mevcut 232 km’den 197 km’ye düşüreceği ve Manali ile Chandigarh arasındaki seyahat süresini üç saat kısaltacağı için bölge için büyük bir başarı olarak selamlandı. Proje, 2021 son teslim tarihini çoktan kaçırdı.

NHAI’ye göre trafik kazalarının sayısı azalacak ve trafiğin sorunsuz akışı garanti altına alınacak. Tahmini bir tasarruf hesaplanır ₹NHAI, çevreyi kirletirken yılda 900-1.000 crore yakıt ve bakım maliyeti olduğunu söyledi.




  • YAZAR HAKKINDA




    Naresh K Thakur, Hindustan Times Himachal Bureau’da bir muhabirdir. Dharamshala’da yaşıyor ve Tibet meseleleri, yerel siyaset ve çevre meseleleriyle ilgileniyor.
    …ayrıntılı görün