Keşmir: Katra-Budgam treninin test sürüşü başarılı | Bilim Park

Ferhat

New member
Yetkililer, Katra ile Budgam arasında merakla beklenen tren seferinin ilk başarılı deneme seferinin Pazar günü gerçekleştirildiğini söyledi. Bu, 272 km'lik Udhampur-Srinagar güzergahının tamamlanmasının ardından Keşmir Vadisi'ni ülkenin geri kalanına demiryolu ile bağlamanın yolunu açtı. Bu ayın başlarında Baramulla demiryolu hattı.


Pazar günü vadideki test sürüşü sırasında bir tren. (Kaynak)

Keşmir'de demiryolu taşımacılığı yaklaşık 16 yıl önce başlamış olsa da, Keşmir'in demiryolu ağı ilk kez doğrudan ulusal ağa bağlanacak.

Yetkililer, 22 boji, 18 AC vagon, iki hamal ve iki lokomotiften oluşan bir trenin, Srinagar üzerinden Jammu'daki Katra ile Keşmir'in merkezindeki Budgam arasındaki test sürüşünü tamamladığını söyledi.

“Süreç sorunsuz ilerledi. Bir yetkili, trenin resmi olarak 26 Ocak'a kadar hizmete girmesi için girişimlerde bulunulduğunu söyledi.

Başbakan Narendra Modi'nin bu ayın sonunda Delhi-Srinagar treninin açılışını yapması bekleniyor; bu, J&K için tarihi bir an olacak ve sadece turizmi değil aynı zamanda bölgedeki ticari faaliyetleri de artırabilecek.

Katra ve Budgam arasındaki test sürüşü, Demiryolu Güvenliği Komiseri (Kuzey Bölgesi) Dinesh Chand Deshwal'ın yeni inşa edilen geniş hat hattının açılışını onaylamasından sadece birkaç gün sonra gerçekleşti.

4 Ocak'ta USBRL Projesi Baş İdari Sorumlusu Sandeep Gupta, Katra'dan Banihal'e giden elektrikli trenin ilk test sürüşünü gerçekleştirdi. Bunu 7 ve 8 Ocak'ta Deshwal ve demiryolu yetkililerinden oluşan bir ekip tarafından yapılan bir inceleme izledi.

Güvenlik güçleri bu ay içerisinde tedbir ve güvenlik tedbiri olarak tren istasyonlarında ve tünellerde tatbikat tatbikatları da gerçekleştirdi. Tren, Keşmir'deki Baramulla ile Jammu eyaletindeki Sangaldan arasında çalışıyordu. Artık tüm tüneller ve güzergahlar tamamlandığına göre demiryolu Srinagar ile ülkenin diğer bölgeleri arasında çalışacak.

Vande Bharat treni, Delhi ile Srinagar arasındaki ilk direkt tren olacak, yolculuğun tamamlanması 13 saat sürecek ve altı ara durağı olacak. Bu tren güzel manzaralardan ve Chenab'daki dünyanın en yüksek köprüsünden geçecek.

Keşmir rotasında 38 tünel ve 927 köprü bulunuyor. Demiryolu bağlantısı, Reasi bölgesinde iki mühendislik harikasına sahiptir: Chenab Nehri üzerindeki 359 metrelik dünyanın en yüksek kemerli demiryolu köprüsü ve Anji Nehri üzerindeki Hindistan'ın ilk kablolu demiryolu köprüsü.

Tren, 2009 yılında Qazigund-Baramulla demiryolu hattının açılmasının ardından tarihte ilk kez Keşmir'de sefer yaptı. Dört yıl sonra, Keşmir'deki Qazigund ile Jammu'daki Banihal arasındaki tünelin tamamlanmasının ardından tren, Qazigund'un ötesinde Banihal'e kadar uzatıldı.

Bir yıl sonra Udhampur'dan Katra'ya bağlantı açıldı ve 2023'te Banihal'den Sangaldan'a bağlantı da açıldı. Şu anda trenler Baramulla ile Sangaldan arasında çalışıyor ve Srinagar'dan geçiyor. Keşmir demiryolu projesinin temel taşı 1995 yılında atıldı ve tamamlanması yaklaşık otuz yıl sürdü.