Delhi’de kazaları önlemek için 10 ana yol yenilenecek | Son Haberler Delhi

Ferhat

New member
Konuya aşina olan yetkililer, Delhi hükümetinin ulaştırma departmanının, 2019 ile 2021 yılları arasında toplanan verilere dayanarak, ölümcül kazaları önlemek için başta kuzey Delhi olmak üzere 10 ana yol üzerinde yol tasarımı değişiklikleri uygulamaya başladığını söyledi.


Rapora göre, 2019 ile 2021 yılları arasındaki yüksek ölüm sayılarına göre 18 sıcak kaza noktası belirlendi. (HT arşivi)

Burayı oku: MCD’nin kapatılması Ghazipur atık depolama sahasındaki çalışmayı geciktirdi: Kejriwal

Bu kısımlardan ve kavşaklardan yedisi, trafik departmanı tarafından Delhi Trafik Polisi ile işbirliği içinde teknik yardımla hazırlanan ‘Delhi Karayolu Güvenliği Raporu: Eyleme Geçirilecek Veriler’ başlıklı raporda derlenen 18 kaza alanı veya kaza sıcak noktasından oluşan listede yer aldı. Bloomberg Philanthropies, Johns Hopkins’teki Bloomberg Halk Sağlığı Okulu ve IIT-Delhi’deki Uluslararası Yaralanma Araştırma Birimi gibi uluslararası kuruluşlar tarafından oluşturulmuştur.

Rapor, 2022 yılında 2019, 2020 ve 2021 olmak üzere üç yıllık verilerle hazırlandı. Bulgular Ocak ayında kavşak yeniden tasarım projesinin duyurulduğu Başbakan Arvind Kejriwal tarafından açıklandı. Yetkililer, ilk araştırmaları yürüten ve şu anda uygulanmakta olan yeni tasarımları hazırlayan kurumların adını verdi.

Dünya Sağlık Örgütü’ne (WHO) göre, Hindistan zaten her yıl dünya çapındaki ölümcül kazaların %22’sinden sorumlu.¹ Raporda, trafik kazalarının Hindistan’a GSYİH’sının yüzde üç ila beşi arasında bir maliyet getirdiği belirtiliyor. 2021’de Delhi’deki trafik kazalarında ölenlerin sayısı, bir önceki yıldaki 1.196 ölümden artışla 1.239’a ulaştı.

Yetkililer, ilk listede yer alan yedi bölgeye ek olarak, yoğun trafikle karakterize edilen ve kazalara yatkın olan kuzeydoğu, kuzeybatı ve güney Delhi’den üç bölgenin seçildiğini söyledi.

İlk aşamada hükümet tarafından seçilen 10 yer şunlardır: Mukarba Chowk, Madhuban Chowk, Powerhouse Pitampura, Mukundpur Circle, Dış Çevre Yolu ile Signature Bridge yakınındaki Wazirabad Yolunun kesişimi, Mangolpuri üst geçidi ve Burari Chowk (tümü Kuzey Delhi’de, kısmen 18 numaralı listenin) ve Pushta beşinci otobüs deposu yakınındaki Usmanpur Yolu, Bhalswa Chowk ve Gandhi Vihar.

Mukarba Chowk, Madhuban Chowk ve Usmanpur Road’un tasarımları Hindistan Dünya Kaynakları Enstitüsü tarafından hazırlanırken, Powerhouse Pitampura ve Mangolpuri Flyover, Global Designing Cities Initiative tarafından yeniden tasarlanıyor. Geriye kalan beş kavşak ise SaveLIFE Vakfı tarafından yeniden tasarlanacak.



“Şu anda uygulanan önlemler arasında dönel kavşakların sıkılaştırılması, yol alanı israfının trafik adalarına dönüştürülmesi, yayalar ve bisikletliler için genişletilmesi ve kavşaklardan uzakta herkesin kolayca erişebileceği masa geçişleri oluşturulması yer alıyor. Mukarba Chowk’ta devam eden inşaat çalışmaları gibi bazı kavşaklarda belirli sorunlar vardı ve kazaların azaltılması amacıyla bunlar da dikkate alındı. İsmini vermek istemeyen bir ulaştırma bakanlığı yetkilisi, “Daha iyi aydınlatmayla ilgili sorunlar da gündeme getirildi” dedi.

Rapora göre, 2019 ile 2021 yılları arasındaki yüksek ölüm sayılarına göre 18 sıcak kaza noktası belirlendi. Bunlar arasında Mukarba Chowk (19 ölüm), Majnu Ka Tila-Dış Çevre Yolu Hattı (16) ve Signature Bridge (16) yer alıyor. ), Azadpur Chowk (15), Punjabi Bagh Chowk (12), Nirankari Chowk (12), Burari Chowk (12), Seelampur Chowk (12), Ghazipur Döner Kavşağı (10) ve Shivaji Park Metro İstasyonu (10).

Üst düzey bir Bayındırlık Bakanlığı (PWD) yetkilisi, hükümetin tasarım değişiklikleri yaparak şehir içi yolları daha güvenli hale getirmeye yönelik listesinin daha kapsamlı olduğunu ve 30 siyah nokta içerdiğini söyledi. “Yol güvenliği girişimimizin bir parçası olarak Delhi genelinde 30 trafik uyarı noktasını yeniden tasarlayarak kazaları azaltmak için çalışıyoruz. Şimdilik bu tür 10 koltuğu işgal ettik ve daha fazlasını ekleyeceğiz” dedi engelli yetkili.

Birlik Karayolu Ulaştırma ve Karayolları Bakanlığı (MoRTH), kara noktaları üç yıl içinde 250 metrelik bir yarıçap içinde 10’dan fazla ölümün yaşandığı alanlar olarak tanımlıyor.

“Bu 10 noktanın tasarımları hazır ve PWD tarafından hayata geçirilecek. Yedi kavşak için ihaleler açıldı ve Mukarba Chowk, Madhuban Chowk, Powerhouse Pitampura, Mukundpur Circle, Signature Bridge yakınlarındaki Dış Çevre Yolu ve Wazirabad Yolu kavşağı, Burari Chowk ve Bhalswa Chowk gibi bazı kavşaklarda çalışmalar zaten başladı. üst düzey bir ulaştırma bakanlığı yetkilisi, üç yer daha için ihale çağrısı sürecinde olduğunu söyledi.

Yetkililer, yolun yeniden tasarlanmasının üç uzman kurum tarafından gerçekleştirileceğini, değişikliklerin ise engelliler tarafından uygulanacağını söyledi. Bu arada PWD yetkilileri, tasarım değişikliklerinin ancak ilk yerinde incelemeden sonra tartışılabileceğini söyledi.

Ulaştırma departmanına göre, geri kalan sıcak noktalara ilişkin program, ilk on bölümdeki çalışmaların hızına ve tamamlanmasına göre belirlenecek.

Raporda, trafik kazalarında en önemli ölüm nedeninin aşırı hız olduğu belirtildi. Ortalama hızdaki her yüzde 1’lik artışın ciddi kaza riskini yüzde 3, ölümlü kaza riskini ise yüzde 4 artırdığı belirtiliyor. Ancak ortalama hızdaki %5’lik bir azalma, ölümlerin sayısını %30 oranında azalttığından önemli bir güvenlik avantajı sağlar.

Yol tasarımı açısından rapor, daha güvenli yaya tesisleri, trafiği sakinleştirici önlemler ve tüm yol kullanıcıları için daha güvenli ve daha verimli hareket için yol tabanının yeniden düzenlenmesini öneriyor.

Burayı oku: Trafiği rahatlatmak için Noida E-Way’de özel otobüsler kısıtlanacak

SaveLIFE Vakfı CEO’su ve Kurucusu Piyush Tiwari şunları söyledi: “Delhi yollarındaki ölüm sayısını azaltmak için birden fazla kavşak başlattık. Sorunları tespit etmek için neredeyse yedi çalışma yürüttük. Bu kavşaklarda farklı yol kullanıcısı grupları arasındaki çatışmanın haritasını çıkarmak için yapay zeka destekli kameralar kullandık ve aynı zamanda bu tür çatışmaları sürdüren veya çatışmayı azaltamayan mevcut altyapının durumunu da inceleme olanağı bulduk. Taktik şehircilik ekibi daha sonra bu kavşakları boya ve yumuşak barikatlarla yeniden tasarladı.”

Şöyle ekledi: “Çalışma, gereken yeniden tasarımın tam türünü belirlememize olanak sağladı. Örneğin, Bhalaswa Chowk’ta yayalar yaklaşık 270 metrelik karşıdan gelen trafiğe maruz kalıyordu; bu, yeniden tasarımla 73 metrenin altına düşürüldü ve yayaların kavşaklarda gezinirken daha az trafiğe maruz kalması sağlandı. Bu tür müdahaleler ölümlerin azalmasını sağladı ve bu değişikliklerin artık kalıcı olmasından memnuniyet duyuyoruz.”

“Heyecan verici bir haber! Hindustan Times artık WhatsApp kanallarında
Bağlantıya tıklayarak bugün abone olun ve en son haberlerden haberdar olun! Buraya tıklayın!