Bir kadın internetten müşteri hizmetleri numarasını arattıktan sonra özel bir hastaneden randevu almak istedi. ₹Çevrimiçi dolandırıcılar için 1 lakh.
Hastaneden yardım istedi, ancak hastanenin çevrimiçi randevu vermediğini öğrendi. Nishu daha sonra bir FIR bildiren Panchkula Polisi ile temasa geçti. (stok fotoğraf)
Sektör 12, Panchkula’da ikamet eden kurban Nishu, 6 Haziran’da rahatsızdı. Bu nedenle, tedavi için internetten randevu almak üzere Panchkula, Sektör 11’deki Shri Ram Hastanesinin telefon numarasını Google’da aradı.
Nishu polise verilen telefon numarasını aradığında ödeme yapmasının istendiğini söyledi. ₹Cep telefonuna gönderilen bir köprü aracılığıyla 10.
Ödemeyi yaptığı söylendi ve ardından ertesi gün saat 18:30 için bir randevu onay mesajı aldı.
Ancak 7 Haziran’da bir kısa mesaj aldı. ₹Banka hesabından 99.999 para çekildi.
Hastaneden yardım istedi, ancak hastanenin çevrimiçi randevu vermediğini öğrendi. Nishu daha sonra polise başvurdu ve polis, Sektör 5 Polis Karakolunda Hindistan Ceza Yasasının 420. Bölümü (Dolandırıcılık) uyarınca bir FIR başvurusunda bulundu.
Başka bir kadın da aynı şekilde aldattı.
Büyükbabasının tedavisi için PGIMER, Chandigarh’ı ziyarete giden bir Chandimandir sakini de hayatını kaybetti. ₹Aynı şekilde 90.000.
Tesadüfen, bu davanın kurbanı Tanya da 7 Haziran’da Google’da bir telefon numarası bulduktan sonra internetten randevu almaya çalışmıştı.
Daha önce, yine 23 Mart’ta, Sektör 7, Panchkula’dan Devanshu Goyal benzer bir şikayette bulundu.
Goyal polise dolandırıcıların geri çekildiğini şikayet etti ₹Mohali’deki 6. Aşamada özel bir hastanede randevu almak için Google aramasıyla bulunan bir telefon numarasını aradıktan sonra banka hesabından 1 lakh çekildi.
Müşteri hizmetleri numarasını hastanenin internet sitesinden aldığını belirtmişti.
Çevrimiçi randevu alırken dikkatli olun: Panchkula DCP
Bu arada Panchkula Polisi, vatandaşları hastane randevularını çevrimiçi olarak alırken dikkatli olmaya çağıran bir uyarı yayınladı.
Polis Komiser Yardımcısı (DCP) Sümer Pratap Singh, bir dizi hastanenin çevrimiçi randevu sunduğu için siber suçluların artık hastane personeli kılığına giren hastaları hedef aldığını söyledi.
“Siber suçlular numaralarını ve köprülerini çevrimiçi olarak gösteriyor. Birisi bu numaraları aradığında, dolandırıcılar WhatsApp üzerinden küçük bir miktar ödemelerini isteyen bir bağlantı gönderiyor. DCP, kişinin kişisel bilgilerini toplar ve daha sonra banka hesaplarından para çekerler” dedi.
Sakinleri bilgilerini yabancılarla paylaşmamaya çağırdı. Online hastane randevuları için telefon numarasını aramaya gerek olmadığını söyledi.
“Asistanlar direk olarak hastanenin internet sitesine girmeli ve siteyi dikkatlice inceledikten sonra bilgileri girmelidir. İsteğe bağlı randevu alınmayacaktır” dedi.
Ayrıca sakinleri OTP’leri herhangi bir nedenle yabancılarla paylaşmamaları konusunda uyardı.
Siber suçlarla ilgili şikayetler 1930 numaralı yardım hattına veya çevrimiçi olarak www.cybercrime.gov.in adresinde yapılabilir.
Hastaneden yardım istedi, ancak hastanenin çevrimiçi randevu vermediğini öğrendi. Nishu daha sonra bir FIR bildiren Panchkula Polisi ile temasa geçti. (stok fotoğraf)
Sektör 12, Panchkula’da ikamet eden kurban Nishu, 6 Haziran’da rahatsızdı. Bu nedenle, tedavi için internetten randevu almak üzere Panchkula, Sektör 11’deki Shri Ram Hastanesinin telefon numarasını Google’da aradı.
Nishu polise verilen telefon numarasını aradığında ödeme yapmasının istendiğini söyledi. ₹Cep telefonuna gönderilen bir köprü aracılığıyla 10.
Ödemeyi yaptığı söylendi ve ardından ertesi gün saat 18:30 için bir randevu onay mesajı aldı.
Ancak 7 Haziran’da bir kısa mesaj aldı. ₹Banka hesabından 99.999 para çekildi.
Hastaneden yardım istedi, ancak hastanenin çevrimiçi randevu vermediğini öğrendi. Nishu daha sonra polise başvurdu ve polis, Sektör 5 Polis Karakolunda Hindistan Ceza Yasasının 420. Bölümü (Dolandırıcılık) uyarınca bir FIR başvurusunda bulundu.
Başka bir kadın da aynı şekilde aldattı.
Büyükbabasının tedavisi için PGIMER, Chandigarh’ı ziyarete giden bir Chandimandir sakini de hayatını kaybetti. ₹Aynı şekilde 90.000.
Tesadüfen, bu davanın kurbanı Tanya da 7 Haziran’da Google’da bir telefon numarası bulduktan sonra internetten randevu almaya çalışmıştı.
Daha önce, yine 23 Mart’ta, Sektör 7, Panchkula’dan Devanshu Goyal benzer bir şikayette bulundu.
Goyal polise dolandırıcıların geri çekildiğini şikayet etti ₹Mohali’deki 6. Aşamada özel bir hastanede randevu almak için Google aramasıyla bulunan bir telefon numarasını aradıktan sonra banka hesabından 1 lakh çekildi.
Müşteri hizmetleri numarasını hastanenin internet sitesinden aldığını belirtmişti.
Çevrimiçi randevu alırken dikkatli olun: Panchkula DCP
Bu arada Panchkula Polisi, vatandaşları hastane randevularını çevrimiçi olarak alırken dikkatli olmaya çağıran bir uyarı yayınladı.
Polis Komiser Yardımcısı (DCP) Sümer Pratap Singh, bir dizi hastanenin çevrimiçi randevu sunduğu için siber suçluların artık hastane personeli kılığına giren hastaları hedef aldığını söyledi.
“Siber suçlular numaralarını ve köprülerini çevrimiçi olarak gösteriyor. Birisi bu numaraları aradığında, dolandırıcılar WhatsApp üzerinden küçük bir miktar ödemelerini isteyen bir bağlantı gönderiyor. DCP, kişinin kişisel bilgilerini toplar ve daha sonra banka hesaplarından para çekerler” dedi.
Sakinleri bilgilerini yabancılarla paylaşmamaya çağırdı. Online hastane randevuları için telefon numarasını aramaya gerek olmadığını söyledi.
“Asistanlar direk olarak hastanenin internet sitesine girmeli ve siteyi dikkatlice inceledikten sonra bilgileri girmelidir. İsteğe bağlı randevu alınmayacaktır” dedi.
Ayrıca sakinleri OTP’leri herhangi bir nedenle yabancılarla paylaşmamaları konusunda uyardı.
Siber suçlarla ilgili şikayetler 1930 numaralı yardım hattına veya çevrimiçi olarak www.cybercrime.gov.in adresinde yapılabilir.