Bengaluru, 2024'te trafik açısından Hindistan'ın en yavaş ikinci şehri olurken, Kalküta liderliğini sürdürüyor | Bengaluru

Ferhat

New member
Bengaluru'daki rezil trafik sıkışıklığı bir kez daha küresel manşetlere taşındı. TomTom Traffic Index 2024'e göre şehir, Barranquilla ve Kalküta'nın ardından dünyanın en yavaş üçüncü şehri seçildi. Hollandalı konum teknolojisi şirketi TomTom, her yıl dünyanın dört bir yanındaki büyük şehirlerdeki trafik koşullarını değerlendiriyor. Bu yılın raporu Bengaluru'yu trafik akışı açısından en kötü şehirler arasında gösteriyor.


Bengaluru: Karnataka, Bengaluru'da araçlar trafik sıkışıklığında mahsur kaldı. (Dosya)(PTI)

Ayrıca okuyun – Sankranti festivali öncesinde Bengaluru'daki Eski Madras Yolu üzerinde büyük bir trafik sıkışıklığı var. Haber

Tom Tom'un trafik endeksi ne dedi?


Raporda, Bengaluru'da 10 kilometrelik ortalama seyahat süresinin 2023'e kıyasla 50 saniyelik bir artışla şu anda 30 dakika 10 saniyeye ulaştığı belirtildi. Buna karşılık, Barranquilla'daki yolcular ortalama yolculuk süresinin 36 dakika altı saniye olmasını bekleyebilirler. Kalküta'da ise bu rakam 34 dakika 33 saniyedir. Pune'un bu sıralamada yeni bir katılımcı olarak ortaya çıkması dikkat çekicidir ve dünyadaki en yavaş araba trafiğine sahip şehirler arasında dördüncü sırayı garantilemiştir.

Ayrıca okuyun – Karnataka'da bira fiyatlarının 20 Ocak'tan itibaren artması muhtemel: Rapor

Yurt içinde TomTom verileri Kalküta'yı Hindistan'ın en kalabalık şehri olarak öne çıkarıyor; Bengaluru ise hemen hemen ikinci sırada yer alıyor. 2023 yılında Bengaluru'nun 10 kilometre kat etmesi ortalama 28 dakika 10 saniyeydi. 2022'de bu değer 29 dakika 9 saniye ile biraz daha düşüktü ve Bengaluru o dönemde dünyanın en yavaş ikinci şehri haline gelmişti. Şehrin ortalama hızı 2022'de 18 km/saatti ve bu da onu Hindistan şehirleri arasında en yavaş şehir haline getiriyor.

Londra, 14 km/saat ortalama hız ile dünya genelinde trafik hacmi en yüksek şehir olmaya devam etti. Dublin (16 km/s), Milano (17 km/s), Lima (17 km/s) ve Toronto (18 km/s) gibi diğer büyük şehirler de Bengaluru'ya göre daha düşük ortalama hız bildirdiler; bu da yaygın yaygınlık sorununu yansıtıyor şehir içi trafik sıkışıklığından.

Bengaluru'daki trafik sorunları, artan sayıda özel araç nedeniyle daha da kötüleşiyor. Birkaç yıl önce şehir, özel araç sayısında Yeni Delhi'yi geride bırakarak yoğun trafik sıkışıklığının yaşandığı bir şehir olarak ününü pekiştirmişti. Şu anda Bengaluru'da yaklaşık 2,5 milyon özel araba var. Ayrıca her gün yaklaşık 2.000 yeni araç tescili, şehrin zaten gergin olan altyapısı üzerinde baskı yaratmaya devam ediyor.