Bankalar JAL’in Yeida’nın 1.000 hektarlık arazi tahsisini geri kazanması yönündeki talebini destekliyor

Ferhat

New member
Emlak devi Jai Prakash Associates Limited (JAL), Yamuna Otoyolu Sınai Kalkınma Kurumu’nun (Yeida), şirkete Yamuna Otoyolu boyunca tahsis edilen 1.000 hektarlık birinci sınıf araziyi iade etmesi yönündeki talebi nedeniyle bankaların desteğini aldı.


13 Haziran 2023’te Yüksek Mahkeme, JAL’in bu 1.000 hektarın 150 dönümünü satıp artırma teklifini reddetmişti. ₹Yeida’ya borçlu olunan arazi masraflarının ödenmesi ve aidatlarının kesin olarak ödenmesi için 1.500 crore. (HT fotoğrafı)

Yeida, JAL’in arazi masraflarını ödemede temerrüde düştüğü gerekçesiyle tahsisi iptal etmişti. Ancak bankalar, JAL’in Allahabad Yüksek Mahkemesi’nde, iki yıllık Kovid-19’un (2020-2022) “sıfır dönem” olarak değerlendirilmesi yönündeki talebini destekledi; bu dönemde genel mali zorluklardan kaynaklanan ödemelere uygulanan ceza faizi, toplam tutar üzerinden feragat edildi. Aşağı JAL’ın katkıları ₹Sadece 3.621 crore ₹1.483 crore.

13 Haziran 2023’te Yüksek Mahkeme, JAL’in bu 1.000 hektarın 150 dönümünü satıp artırma teklifini reddetmişti. ₹Yeida’ya borçlu olunan arazi masraflarının ödenmesi ve aidatlarının kesin olarak ödenmesi için 1.500 crore.

Ancak Yeida, grubun ana şirketi JAL’in 150 dönüm arazinin 80’ini bankalara ipotek ettirdiği ve bu nedenle şirketin sermaye artırmak için bunları satamayacağı gerekçesiyle planı reddetti.

Salı günü, konu Baş Yargıç Pritinker Diwaker tarafından dinlendiğinde, JAL’in avukatı mahkemeye çoğu bankanın savunmayı desteklemek için yeminli ifadeler sunduğunu ve Yeida’nın iptal kararının iptal edilmesi için dua ettiğini söyledi.

Avukat ücretin miktarına da itiraz etti ₹Yeida, 3.621 crore’yi “hesaplama hatası” olarak nitelendirdi.

Avukat mahkemeye, Yeida’nın Şubat 2020’deki iptal kararından sonra bile anapara üzerinden faiz talep ettiğini ve bu tür bir faiz tahsilinin yasa dışı olduğunu belirtti. Şirket ödeme yapmak zorunda olduklarını iddia etti ₹1.483 crore.

Ancak Yeida, başvuranın ücretlerin ödenmesinde uzatma talep etmesi halinde ek ceza faizi talep etme yetkisine sahip olduğunu savundu.

Mahkeme daha sonra JAL’in üç gün içinde düşük miktarın nedenlerini açıklayan bir beyanda bulunmasına karar verdi.

Mahkeme, duruşmanın devamı için davayı 16 Ekim’e erteledi.

Ekim 2011’de ülkenin ilk Formula 1 pisti olan Buddh Uluslararası Pisti’ni (BIC) inşa edip açanın JAL olduğunu unutmamak gerekir. Mekan 2014 yılında Formula 1 takviminden çıkarıldı ve daha sonra bu Eylül ayında MotoGP Grand Prix’sine ev sahipliği yapacak şekilde yeniden tasarlandı.

Şirketin altyapı projeleri, yaklaşık 6.000 ev alıcısı ve yatırımcının birkaç yıldır ünitelerine sahip olmak için mücadele etmesi nedeniyle tartışmalıydı. Grubun altyapı şirketi Jaypee Infratech Limited, 2017 yılından bu yana iflas işlemleriyle karşı karşıya bulunuyor.

“Heyecan verici bir haber! Hindustan Times artık WhatsApp kanallarında
Bağlantıya tıklayarak bugün abone olun ve en son haberlerden haberdar olun! Buraya tıklayın!


  • YAZAR HAKKINDA


    Vinod Rajput, Noida ve Greater Noida’daki çevre, altyapı, emlak ve hükümet politikaları hakkında yazıyor. Daha önce Delhi, Gurgaon ve Panchkula’da çevre ve altyapı hakkında rapor vermişti. …Ayrıntılı olarak görün