Mumbai: Kurla otobüs kazasının ardından, Brihanmumbai Elektrik Tedarik ve Taşımacılık Şirketi (BEST) yetkilileri Çarşamba günü, uzunluğu 9 metreye kadar olan otobüslerin sürekli sıkışık olan tren istasyonlarına gidip gelmesine izin vermeye karar verdi. Şirket, bölgeleri incelemek ve diğer ulaşım modlarıyla birlikte BEST otobüslerinin burada en iyi şekilde nasıl çalışabileceğini bulmak için bir komite kurdu.
Sıkışık yollarda sürüş yapmayacak şekilde tasarlanmış 12 metrelik otobüs: BEST
BEST yetkilileri, Borivali (K), Andheri (K), Bandra (E), Kurla (K), Mulund (K) vb. gibi aşırı kalabalık olmakla kalmayıp aynı zamanda 'oto mafya' belasına da maruz kalan bölgeleri Büyük olarak ekledi. BEST otobüsleri güvenli manevra için çok az yer bırakır.
Kalabalık tren istasyonları önünde otobüs şoförleri ile yolcu kuyruğunda düzensiz park eden şoförler arasında yer konusunda tartışmaların olduğu biliniyor. Toplu taşıma yetkilileri, bazı bölgelerde ortak araçların da yolu kapatarak yayalar, özel araç sahipleri ve BEST sürücüleri için zorlukları daha da artırdığını söyledi.
“Kalabalık yerlerde 9 metreyi geçmeyen minibüs veya orta boy otobüslere izin verilmeli. Depo yöneticilerimiz ara sıra tren istasyonlarındaki trafik sıkışıklığını gideren yerel polisle sürekli iletişim halindeyken, koleksiyoncu arabalar otobüslere hakim olmaya çalışıyor” dedi BEST Enterprise Genel Müdürü Anil Diggikar.
Pazartesi günü, BEST Wet Lease sürücüsü Sanjay More, 12 metre uzunluğundaki bir elektrikli otobüsü Kurla'nın (Batı) yoğun bir bölgesinde sürdü ve burada 22 araca çarptı, yedi kişinin ölümüne ve 42 kişinin de yaralanmasına neden oldu.
Otobüsün CCTV görüntüleri, bir ucunda otomatik çekçeklerin park ettiği, yoldaki yayaların, mallarını satan satıcıların ve yolun genişliğini azaltan araçların yol üzerine park ettiği sıkışık yolu gösteriyor. Görüntülerde ayrıca gelişigüzel park edilmiş çekçeklerin BEST otobüs duraklarını tıkadığı da görülüyor.
Bir BEST yetkilisi, otobüslerin “sıkışık yollarda gitmesi, yolcuları indirmesi, dönüp otobüs duraklarına geri dönmesi gerektiği göz önüne alındığında, 12 metre uzunluğundaki araçları sürmek birçok istasyonun dışındaki sürücüler için zorlayıcı hale geliyor” dedi.
Otomatik çekçek sendikası başkanı Thampy Kurien, “ücret ve varış yeri panolarının kurulu olduğu, paylaşımlı arabalar için iyi kanalize edilmiş şeritler” çağrısında bulundu. Kurien şunları söyledi: “BEST otobüsleri için yer ayrılmalı, ancak o zaman istasyonların dışındaki sorun hafifletilebilir.”
Sıkışık yollarda sürüş yapmayacak şekilde tasarlanmış 12 metrelik otobüs: BEST
BEST yetkilileri, Borivali (K), Andheri (K), Bandra (E), Kurla (K), Mulund (K) vb. gibi aşırı kalabalık olmakla kalmayıp aynı zamanda 'oto mafya' belasına da maruz kalan bölgeleri Büyük olarak ekledi. BEST otobüsleri güvenli manevra için çok az yer bırakır.
Kalabalık tren istasyonları önünde otobüs şoförleri ile yolcu kuyruğunda düzensiz park eden şoförler arasında yer konusunda tartışmaların olduğu biliniyor. Toplu taşıma yetkilileri, bazı bölgelerde ortak araçların da yolu kapatarak yayalar, özel araç sahipleri ve BEST sürücüleri için zorlukları daha da artırdığını söyledi.
“Kalabalık yerlerde 9 metreyi geçmeyen minibüs veya orta boy otobüslere izin verilmeli. Depo yöneticilerimiz ara sıra tren istasyonlarındaki trafik sıkışıklığını gideren yerel polisle sürekli iletişim halindeyken, koleksiyoncu arabalar otobüslere hakim olmaya çalışıyor” dedi BEST Enterprise Genel Müdürü Anil Diggikar.
Pazartesi günü, BEST Wet Lease sürücüsü Sanjay More, 12 metre uzunluğundaki bir elektrikli otobüsü Kurla'nın (Batı) yoğun bir bölgesinde sürdü ve burada 22 araca çarptı, yedi kişinin ölümüne ve 42 kişinin de yaralanmasına neden oldu.
Otobüsün CCTV görüntüleri, bir ucunda otomatik çekçeklerin park ettiği, yoldaki yayaların, mallarını satan satıcıların ve yolun genişliğini azaltan araçların yol üzerine park ettiği sıkışık yolu gösteriyor. Görüntülerde ayrıca gelişigüzel park edilmiş çekçeklerin BEST otobüs duraklarını tıkadığı da görülüyor.
Bir BEST yetkilisi, otobüslerin “sıkışık yollarda gitmesi, yolcuları indirmesi, dönüp otobüs duraklarına geri dönmesi gerektiği göz önüne alındığında, 12 metre uzunluğundaki araçları sürmek birçok istasyonun dışındaki sürücüler için zorlayıcı hale geliyor” dedi.
Otomatik çekçek sendikası başkanı Thampy Kurien, “ücret ve varış yeri panolarının kurulu olduğu, paylaşımlı arabalar için iyi kanalize edilmiş şeritler” çağrısında bulundu. Kurien şunları söyledi: “BEST otobüsleri için yer ayrılmalı, ancak o zaman istasyonların dışındaki sorun hafifletilebilir.”